
Hej!
På GP rivstartar vi hösten och satsar mer än någonsin – på nyheter. Vi har helt nya medarbetare, vi slår helt nya trafikrekord, lanserar en helt ny tidning och har tagit fram helt nya digitala annonsformat. Allt detta och mer i september månads nyhetsbrev.
Välkommen till ”nya GP”.
Magnus Andreasson
Försäljningschef, GP

Bokmässan, SHL och USA-valet. GP bevakar.
Nyhetsmässigt står vi inför en händelserik höst. Sporten fokuserar på Allsvensk guldstrid och tar pulsen på iskalla hockeyspelare. Dessutom breder Bokmässan återigen ut sina vingar över staden. GP finns givetvis på plats – hur syns du i sammanhanget?

GP slår nya rekord!
GP:s nya mobilrekord ligger på över 650 000 unika webbläsare i veckan! Dessutom satte GP samma vecka det bästa totalresultatet någonsin – med över 1,2 miljoner unika webbläsare/vecka!
Att slå trafikrekord är kul men att gå framåt så här kraftigt är rent ut sagt fantastiskt, säger Ingela Jansson, arbetsledare digitala kanaler på GP.

Nya format med enkelhet som ledord!
Våra digitala kanaler utvecklas inte bara innehållsmässigt utan även utseendemässigt. Att kunna presentera innehållet på ett relevant och lättförståeligt sätt är avgörande för såväl våra läsare som för våra annonsörer.

Premiär för Cityliv!
Cityliv är en sprillans ny livsstilstidning för dig som bor i Göteborg. Över 120 000 hushåll får en hemburen och helt gratis tidning fylld med inspiration och handfasta tips om mat, mode, träning och hälsa, skönhet och heminredning. Och detta lagom inför såväl helg som löning med start 22 oktober.
Och givetvis är den anpassad så att du som annonsör ska få ut maximal effekt av din investering.

Paketering för höstens nystart.
Hösten innebär nystart för de flesta; man börjar kanske skolan, ett nytt jobb eller inleder nya vanor i allmänhet.
Har du något du vill tipsa om? Välj själv vad du vill marknadsföra, medan vi skapar förutsättningarna för dig att göra så med våra tre höstpaket.

Skräckscenario för eGP?
Lördagen den 31 oktober är det alla helgons dag, en s.k. pappersfri dag. Våra prenumeranter kommer däremot att få ta del av massor av nyheter i skräckens tecken. Och givetvis allt som en riktigt bra lördagstidning ska innehålla; kultur, nöje, sport, reportage och dina annonser – tack vare eGP.

Nytt om namn!
Nystart är verkligen ingen underdrift. Till GP har man t.ex. gjort tunga och tongivande redaktionella rekryteringar; Ingrid Norrman är ny kulturchef, Christofer Ahlqvist ny nyhetschef och Susanna Birgersson är ny på ledarredaktionen. Satsningen på att stärka redaktionen kommer också att fortsätta.
Ta del av GP:s tidigare nyhetsbrev nedan.

Hej!
I detta nyhetsbrev bjuder vi på nyheter från näringslivet. Vi berättar om varför eGP är den ultimata hybriden mellan vår papperstidning och en digital produkt, inte bara för våra läsare utan också för dig som annonsör.
Sommaren är het även på nyheter och evenemang och vi bevakar allt från prinsbröllop till Almedalsveckan, inte minst med hjälp av våra proffsiga fotografer. Avslutningsvis vill vi tipsa om föreläsningen ”I huvudet på Johanna Öberg, den nytillträdda VD:n på Stampen Media.
Magnus Andreasson
Försäljningschef, GP

I huvudet på Johanna Öberg
Vill du veta vad som rör sig i huvudet på nytillträdda vd:n för Stampen Media och hur man ska lyckas förena digitala satsningar med försäljningstillväxt? Föreläsning på Stora Teatern 15 juni.

Ny sajt – Affärer i Väst
Affärer i Väst är den spännande rösten som skildrar företag och entreprenörer i Göteborg och dess närhet. Nyfiket och engagerande innehåll med människan i fokus skapar en unik mötesplats för alla med intresse av stadens affärs- och näringsliv.

Köp helsida i GP för
10 000 kr!
eGP är den perfekta hybriden mellan vår papperstidning och en digital produkt. Den utkommer 365 dagar om året och är omtyckt och efterlängtad av 45 000 läsare varje dag.

Bäst och socialast i klassen?
GP toppar en rykande färsk rankning över ett antal lokala morgontidningars arbete i sociala medier. Framför allt hyllas #lyftgbg-kampanjen i bildappen Instagram.

Enklare än Rubiks kub!
Mobilannonseringen börjar bli allt mer avgörande och populär bland våra annonsörer, men hur man syns i mobilen för att nå ut med sitt budskap kan vi få hjälp av med kuben.

Bilderna som skildrar och engagerar!
Vi har nog aldrig fotat så mycket som nu och det verkar inte heller som om intresset falnar – något vi tagit fasta på. GP:s fotografer tar bilder på de de populära evenemangen. Hur syns du i sammanhanget?

Medvind för Sail to see!
Följde du målgången för Volvo Ocean Race i Göteborg, seglingstävlingen som startade i Alicante oktober i fjol? Det och mycket mer sailtosee.com.